مؤدبانه و با رعایت مسائل شرعی تذکر لسانی بدهیم

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم ویژه سومین دوره رویداد ملی مدآفرین، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند با حضور سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛ غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف؛ سردار علی نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا؛ امین مفتاحی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران و جمعی از مسئولان و طراحان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس کشور در مجتمع تجاری فرهنگی کورش برگزار شد.

غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: یکی از دغدغه‌های ما بحث فروش کسبه است که تلاش داریم تا در این حوزه اتفاقات مثبت و ایجابی را رقم بزنیم. همچنین بعضی از رؤسای مجتمع‌های تجاری این دغدغه را هم دارند. البته اتفاق نیمه دوم سال که دشمن تلاش‌های خود را داشت و در نهایت با شکست مواجه شد؛ ما را به این فکر انداخت تا در زمینه پوشاک اقدامی را انجام دهیم به همین دلیل به سمت برگزاری رویداد ملی مدآفرین رفتیم.

وی افزود: بسیج یک مجموعه فرهنگی است و سعی دارد در زمینه پوشش هم اقداماتی را انجام دهد از طرفی هم برخی خانم‌های فروشنده بخاطر وضعیت پوشش شأن معذب هستند و درخواست داشتند تا در پوششی مناسبی قرار بگیرند. همچنین از طرف کسبه به دنبال تقویت کسب و کارشان هستند. شعار و هدف مان این است که کاری انجام دهیم تا شاهد رونق کسب و کار کسبه باشیم و این وظیفه اصلی ماست. در این حوزه هم بحث پوشش باید در چارچوب شرع و قانون رعایت شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: در شورای راهبردی که باحضور جمعی از متخصصان امر تشکیل شد، به این جمع بندی رسیدیم تا محوریت سومین رویداد ملی مدآفرین را به طرح لباس مشاغل و فروشندگان در مجتمع تجاری اختصاص دهیم که این امر در شورای راهبردی مصوب شد و طی شش ماه توانستیم تا این امر را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانستیم رونمایی از آثار برگزیدگان و این مراسم را در یک مکان دولتی برگزار کنیم اما اصرار داشتیم به همان جایی برویم که مأموریت داشتیم و مأموریت ما ارتباط با کسبه و جذب آنهاست. همچنین در این زمینه جهاد تبیین را هم مدنظر داریم. به همین دلیل در این فضای کوروش مراسم را برگزار کردیم.

حسن پور گفت: درخواستم این است که همه وارد میدان شوند و به ما کمک کنند تا بتوانیم در همه مجتمع‌ها این کار را شروع کنیم البته به میل خودشان، چراکه هیچ اجباری در کار نیست. حتی اگر طرحی مورد پسند نیست به سراغ طرح بعدی بروند و یا طراحان حضور دارند و می‌توانند با طراحان قرارداد ببندند و به طرح مدنظر خود برسند. به این صورت می‌توانند خیال اماکن و ما و خودشان را راحت کنند. البته عده خیلی کمی هستند که لجاجت می‌کنند، اما تکلیف شأن معلوم است و در اقلیت هستند.

وی افزود: دشمن می‌خواست همه بازار را تعطیل کند و بازاریان مقابل این اقدام دشمن ایستادند که ما مدیون بازار هستیم؛ ما از مردم می‌خواهیم که وظیفه امر به معروف را انجام دهند و کسی نگوید به من ربطی ندارد. همانطور که در کرونا به دلیل عدم ماسک زدن تذکر می‌دادیم و یا ورود بدون ماسک را ممنوع کرده بودیم؛ چراکه خطر جان ما را تهدید می‌کرد؛ امروز این احساس در ما ایجاد نشده است که بی حجابی و بی عفتی دین و غیرت را از ما می‌گیرد؛ ما باید مؤدبانه با رعایت مسائل شرعی، تذکر لسانی بدهیم و رد شویم؛ چراکه این دستور دین و مقام معظم رهبری است و انشالله انجام دهیم و همه کسبه به این موضوع توجه کنند.

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: ما در مجموعه بسیج اصناف مدافع اصناف هستیم؛ امیدواریم به مرور و تدریجی مسائل فرهنگی را حل کنیم چراکه کارها یکدفعه ای و با عجله پیش نمی‌رود. ما برای این رویداد شش ماه وقت گذاشتیم و نشان دهنده این است که کار اصولی و علمی است.

برگزیدگان سومین رویداد ملی مدآفرین معرفی شدند

سومین دوره رویداد ملی مدآفرین با مشارکت سازمان بسیج اصناف کشور، سازمان بسیج علمی کشور، دانشگاه‌های مطرح حوزه طراحی لباس، صنعتگران و شرکت‌های فعال در زمینه مد و لباس و با هدف معرفی استعدادهای برتر طراحی لباس کشور ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه به میزبانی دانشگاه آزاد واحد تهران-جنوب برگزار شد. در این رویداد بیش از ۴۰ تیم از ۱۵ استان کشور شرکت و حدود ۸۰ اثر در دو بخش طراحی لباس برای بانوان شاغل در فروشگاه‌های بزرگ و طراحی پالتوی زنانه به دبیرخانه رویداد ارسال و بعد از داوری‌ها علاوه‌بر ۹ تیم برتر رویداد به ۱۴ تیم برای طراحی فاخر و خلاقانه دیپلم افتخار اهدا شد.

رتبه اول بخش لباس مشاغل به‌صورت مشترک به ۲ گروه اهدا شد

در این رویداد، برای هر بخش گروه‌های برتر معرفی شدند و در بخش «لباس مشاغل» رتبه اول این بخش به صورت مشترک به گروه اول و دوم رسید که در گروه اول زینب گریوانی، فاطمه شکوهی‌فرد و فاطمه میرزایی و در گروه دوم نازنین رضایی، فاطمه مظاهری و ساغر بازخانه عضو بودند. رتبه دوم این بخش هم به گروه فاطمه برومند، خانم فائزه فریس‌آبادی، فاطمه صفایی مهرآبادی و رتبه سوم هم به گروه ربابه فاضل‌زاده، فاطمه حسن پورملا و پریسا میرعابدینی رسید. در بخش «پالتو ایاز» هم گروه متشکل از زینب گریوانی، فاطمه شکوهی‌فرد، فاطمه میرزایی رتبه اول را کسب کرد. رتبه دوم هم به گروه نازنین رضایی، فاطمه مظاهری و ساغر بازخانه رسید. نرگس حاتمی، یکتا مقدم‌بجدن و مریم زرگری که در قالب گروهی در این رویداد شرکت کرده بودند، توانستند رتبه سوم این بخش را کسب کنند.

بخش «قهرمان قهرمانان» با ۳ برگزیده

در بخش قهرمان قهرمانان نیز گروه زینب گریوانی، فاطمه شکوهی‌فرد و فاطمه میرزایی رتبه اول، گروه نازنین رضایی، فاطمه مظاهری و ساغر بازخانه رتبه دوم و گروه فاطمه برومند، فائزه فریس‌آبادی و فاطمه صفائی‌مهرآبادی به ترتیب گروه سوم شدند. گفتنی است این رویداد به صورت سالانه برگزار می‌شود و در سومین دوره آن، در کنار میزبانی واحد تهران-جنوب، دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه آزاد تهران- مرکزی، الزهرا، فنی و حرفه‌ای، شریعتی، ارومیه، شاهرود، اهواز و سنندج نیز حضور داشتند. لازم به ذکر است، شرکت‌کنندگان در این مسابقه در قالب تیم‌های ۳ نفره حضور داشتند و بخش مسابقه زنده طراحی لباس این دوره از رویداد مدآفرین هم به صورت آنلاین برگزار شد تا از این طریق فرصت ارزیابی دقیق تیم‌ها از سوی داوران فراهم شود. در طول این رویداد همکاری نزدیک بین طراحان، الگوسازان و دوزندگان لباس‌ها برقرار شد و تیم‌ها توانستند با نظارت و هدایت مربیان حاضر دست به تولید لباس‌ها در قالب‌های تعیین‌شده بزنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.